vakilmelki vakilmelki .

vakilmelki

آخرين خبر از پرداخت ما به التفاوت حقوق بازنشستگان | حقوق اين بازنشستگان ۵ ميليون تومان شد

پس از تأخير سه‌ماهه در پرداخت حقوق بازنشستگان تأمين اجتماعي براي سال ۱۴۰۱ حقوق اين اقشار با افزايش ۵۷٫۴ درصدي همراه بود.

آخرين خبر از پرداخت ما به التفاوت حقوق بازنشستگان | حقوق اين بازنشستگان ۵ ميليون تومان شد

به گزارش سلام نو، در روز هاي پاياني سال، تصميمات و جلسات زيادي براي افزايش حقوق بازنشستگان توسط دولت انجام شده بود.اما تمام اين جلسات بي نتيجه ماند و تاكنون افزايش حقوق بازنشستگان كارگري مشخص نشده است. حقوق بازنشستگان همواره از تبصره‌هاي پرچالش در جريان بررسي لوايح بودجه بوده است. حقوق بازنشستگان براي سال ۱۴۰۱، با افزايش ۱۰ درصدي ۵ ميليون تومان تعيين شده است. در ادامه به آخرين جزييات از افزايش حقوق بازنشستگان مي پردازيم.

مقالات بيشتر:وكيل كيفري ارميه

براساس‌اين دولت اعلام كرده كه حداقل حقوق بازنشستگان، ازكارافتادگان و مجموع مستمري بازماندگان سازمان تأمين اجتماعي افزايش ۵۷٫۴ درصدي داشته است.

رقمي كه در ظاهر بزرگ است؛ اما وقتي به حقوق دوميليون‌و ۶۵۰ هزار توماني اين حداقلي‌بگيران اضافه مي‌شود، تازه مي‌شود پنج‌ميليون‌و ۵۸۰ هزار تومان. عددي بسيار كمتر از هزينه‌هاي سبد معيشت در سال ۱۴۰۱٫

يوسف مرتضايي، عضو شوراي هماهنگي كانون‌هاي بازنشستگي، در پاسخ به اين سؤال كه چند درصد از بازنشستگان مستأجر هستند و وضعيت نامطلوب معيشتي دارند، مي‌گويد: «آمارهاي معيشتي بازنشستگان به طور دقيق در دست ما نيست.

در واقع آمار به‌دست‌آوردن در كشور ما آسان نيست. اگر براي آمار هم اقدام كنيم، با مشكلات خاصي روبه‌رو مي‌شويم؛ چون نياز به بودجه و پژوهش دارد؛ اما آنچه روشن است، حذف طبقه متوسط در ميان جامعه بازنشستگان است، درست مانند بقيه اقشار».

او ادامه مي‌دهد: «وقتي ارز دولتي حذف مي‌شود، تورمي حدود ۴۰ درصد فقط با همين اقدام به جامعه تحميل مي‌شود.

با اين حال افزايش حقوق بازنشستگان ۱۰ درصد در نظر گرفته شده است. ضمن اينكه انتظار اين بود كه اگر اين ارز حذف مي‌شود و فشاري از اين جانب به مردم وارد مي‌شود، در مقابل براي مثال بازار ارز ما آرام بگيرد، نه اينكه وضعيت آنجا هم بدتر شود.

بازنشسته‌اي كه در فكر تأمين جهيزيه يا اسباب زندگي فرزندانش است، انتظار داشت با حذف ارز چهارهزارو ۲۰۰‌توماني دست‌كم مثلا تلويزيون ۱۰ ميليون توماني را بتواند ۹ ميليون تومان بخرد، نه اينكه با حذف ارز كالاهاي اساسي هم اقلام مهم معيشتش گران شود، هم همان تلويزيون را مجبور باشد ۲۰ ميليون تومان بخرد!

او ادامه مي‌دهد: اين وضعيت موجب شده پس‌اندازي كه يك بازنشسته براي مسائل خانگي و درماني‌اش كنار گذاشته بود، هم بي‌ارزش و هم مصرف شود. وقتي دولت افزايش حقوق بازنشستگان را فقط ۱۰ درصد در نظر گرفته، آنها مجبور مي‌شوند بخشي از پس‌اندازهاي‌شان را خرج كنند.».

حقوق بازنشستگان حجت‌الله عبدالملكي وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در خصوص جزئيات افزايش حقوق بازنشستگان سازمان تأمين اجتماعي اظهار كرد: براساس مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تأمين اجتماعي، افزايش مستمريِ مستمري بگيران سازمان تأمين اجتماعي هر سال به تصويب هيئت وزيران مي‌رسد، به نحوي كه حداقل دريافتي مستمري‌بگيران از حداقل حقوق مصوب همان سال كارگران كمتر نباشد. وفق مصوبه شوراي عالي كار مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۱۹ حداقل دريافتي كارگران براي سال ۱۴۰۱ به مبلغ ۵.۵۸۰.۰۰۰ تومان در ماه رسيد.

وي تصريح كرد: در خصوص حداقل حقوق بازنشستگان، از كارافتادگان و مجموع مستمري بازماندگان سازمان تأمين اجتماعي كه به موجب قوانيني از جمله مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تأمين اجتماعي نبايد از حداقل مزد كارگري كمتر باشد، با رعايت قوانين مربوط و لحاظ مصوبه شوراي عالي كار، ميزان دريافتي آنان معادل حداقل حقوق و دستمزد كارگران شاغل تعيين و با افزايش ۵۷.۴ درصدي همراه خواهد بود، به نحوي كه از ۵.۵۸۰.۰۰۰ تومان كمتر نباشد. در رابطه با مستمري از كارافتادگان جزئي و نيز ساير افرادي كه مستمري آنان به نسبت سنوات پرداخت حق بيمه برقرار شده است به همان نسبت و مبتني بر مصوبه فوق افزايش خواهد يافت.

عبدالملكي ادامه داد: با توجه به حكم قانون بودجه سال ۱۴۰۱(مصوب مجلس شوراي اسلامي) در خصوص صندوق‌هاي مختلف بازنشستگي (مبني بر رشد ۱۰ درصدي حقوق بازنشستگان) و در راستاي هماهنگ‌سازي پرداخت حقوق در كليه صندوق‌هاي بازنشستگي، براي اين دسته از مشمولين كه داراي دريافتي بيش از حداقل باشند، افزايش ۱۰ درصدي اعمال مي‌شود. همچنين به منظور كمك به معيشت مستمري‌بگيران بالاتر از حداقل، علاوه بر ده درصد مذكور، مبلغ ۶۵۰ هزار تومان(تا سقف دريافتي ماهانه ده ميليون تومان) بصورت ماهانه پرداخت خواهد شد.

مقالات ديگر:مركز درمان وسواس آرياشهر


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۵۵:۰۶ توسط:vakilmelki موضوع:

اخطار پلمپ براي ناايمن‌ترين بيمارستان كشور

فراديد:طبق گزارش خود رؤساي دانشگاه علوم پزشكي، ناايمن‌ترين بيمارستان كشور در تهران قرار دارد كه اخطار پلمب و تعطيلي آن به همراه يكي ديگر از ساختمان‌هاي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني حسب درخواست سازمان آتش نشاني صادر شده است.

دادستان تهران گفت: مديران آموزش و پرورش و دانشگاه‌هاي علوم پزشكي تهران، مهمترين مشكل مربوط به نوسازي مدارس و بيمارستان‌هاي ناايمن را فقدان بودجه و اعتبار كافي جهت تملك يا تخريب و نوسازي ساختمان‌ها عنوان مي‌كنند.

علي صالحي با اعلام بررسي وضعيت ساختمان‌هاي ناايمن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و وزارت آموزش و پرورش در دادستاني تهران اظهار كرد: در اين جلسه ناايمن بودن ساختمان‌ها از سوي رؤسا و معاونين دانشگاه‌هاي علوم پزشكي و مديران آموزش و پرورش مورد تأييد قرار گرفت و فقدان بودجه و اعتبار كافي جهت تملك يا تخريب و نوسازي ساختمان، مهمترين مشكل در اين زمينه عنوان شد.

مقالات بيشتر:وكيل پايه يك دادگستري اروميه

وي افزود: طبق گزارش مديران آتش نشاني در دو سال گذشته حدود ۹۳۰ فقره اخطاريه و دستورالعمل ايمني به اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران صادر شده كه متأسفانه اقدام مناسبي از سوي آموزش و پرورش در پي نداشته است.

دادستان تهران تصريح كرد: طبق گزارش خود رؤساي دانشگاه علوم پزشكي، ناايمن‌ترين بيمارستان كشور در تهران قرار دارد كه اخطار پلمب و تعطيلي آن به همراه يكي ديگر از ساختمان‌هاي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني حسب درخواست سازمان آتش نشاني صادر شده است.

وي اظهار كرد: در اين جلسه مقرر شد با امضاء تفاهم نامه مشترك بين اداره كل راه و شهرسازي استان تهران، شهرداري تهران و سازمان نظام مهندسي ساختمان استان، مالك هر ساختمان كه باتأييد سازمان آتش نشاني واجد وصف ناايمن باشد، مكلف گردد حداكثر ظرف دو هفته، علاوه بر ارتقاء ايمني و رفع خطر از ملك طبق دستورالعمل‌هاي آتش نشاني، تأييديه نظام مهندسي از حيث ايمن بودن ملك از نظر سازه و … را هم اخذ و ارائه كنند.

صالحي افزود: در رابطه با وضعيت مدارس ناايمن مقرر شد براي تمام مدارس دولتي تهران شامل دو هزار و ۴۲۰ مدرسه، پرونده ايمني تشكيل و آموزش و پرورش نسبت به اصلاح و ارتقاء وضعيت اين مدارس اقدام كنند.

دادستان تهران گفت: اداره آموزش و پرورش تهران مكلف شد فهرست و مشخصات تمام مدارس شهر تهران را در چهار سطح بحراني، پرخطر، كم خطر و ايمن تهيه و به سازمان آتش نشاني و نظام مهندسي ارائه كند و بازديد مشترك و تهيه دستورالعمل مناسب با هر مدرسه با حضور اعضاء اين كميته با اولويت ساختمان‌هاي بحراني و پرخطر انجام گيرد.

صالحي يادآور شد: درخصوص بيمارستان‌ها و درمانگاه‌ها نيز ضمن تشكيل كميته مشترك شناسايي و ارتقاء ايمني، مقرر شد هر سه دانشگاه علوم پزشكي ايران، تهران و شهيد بهشتي حداكثر ظرف دو هفته آينده فهرست و مشخصات تمام ساختمان‌هاي خود اعم از اداري، دانشگاهي، بيمارستان ها، درمانگاه‌ها و … را در چهار سطح بحراني، پرخطر، كم خطر و ايمن تهيه و به سازمان‌هاي نظام مهندسي و آتش نشاني ارائه كنند.

 

دادستان تهران تأكيد كرد: در اين جلسه مقرر شد در صورتي كه به هر دليل امكان اصلاح وضعيت و ارتقاء ايمني ساختماني وجود نداشته باشد؛ اعضاي كميته نظر خود مبني بر پلمب و تعطيلي ساختمان را به سازمان آتش نشاني و سازمان نظام مهندسي اعلام كنند تا با درخواست آن دو مرجع، دستور پلمب و تعطيلي ساختمان صادر شود.

به گفته دادستان تهران، سازمان بازرسي استان تهران نيز عملكرد اداره كل آموزش و پرورش تهران و دانشگاه‌هاي علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني را از حيث عمل به تكاليف قانوني و اجراي دستورالعمل‌هاي آتش نشاني و ارتقاء ايمني ساختمان‌ها بررسي و اقدامات لازم را در اين زمينه به عمل آورده است.

منبع: خبرگزاري ايسنا

مقالات ديگر:آموزشگاه دف غرب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۳۲:۳۰ توسط:vakilmelki موضوع:

از 9 مورد مشكوك آبله ميمون، 6 نفر منفي شدند

سالم خبر: معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: ۹ مورد مشكوك آبله ميموني داشتيم كه ۵ تا ۶ مورد منفي قطعي شدند و براي بقيه هم منتظر پاسخ آزمايش هستيم. الان هيچ مورد ثابت شده آبله ميموني در كشور، نداريم.

سالم خبر: معاون بهداشت وزارت بهداشت و درمان گفت: ۹ مورد مشكوك آبله ميموني داشتيم كه ۵ تا ۶ مورد منفي قطعي شدند و براي بقيه هم منتظر پاسخ آزمايش هستيم. الان هيچ مورد ثابت شده آبله ميموني در كشور، نداريم.

به گزارش سالم خبر، كمال حيدري معاون بهداشت وزارت بهداشت در حاشيه نشست خبري مبارزه با دخانيات در پاسخ به سوال ايسنا، درباره وضعيت تشخيص و شناسايي آبله ميموني و تعداد موارد مشكوك در كشور، گفت: آبله ميموني بحث روز است و آموزش، اطلاع رساني و آماده‌باش به تمام همكاران بخش خصوصي و دولتي انجام شده است.

مقالات بيشتر:بهترين وكيل اروميه

وي گفت: ما بايد زودهنگام آمادگي داشته باشيم و در همين راستا آموزش براي همكاران انجام شده است. بحث تشخيص هم فعلا در انستيتو پاستور انجام مي‌شود.

معاون وزير بهداشت گفت: در زمينه واكسيناسيون عليه آبله نيز پوشش جمعيتي را داشتيم و اكنون هم ثابت شده كه افرادي كه واكسن زدند تا ۸۵ درصد در برابر آبله ميموني ايمن هستند. مشكلي هم در زمينه تامين واكسن آن در صورت لزوم نداريم.

حيدري گفت: ۹ مورد مشكوك آبله ميموني داشتيم كه ۵ تا ۶ مورد منفي قطعي شدند و براي بقيه هم منتظر پاسخ آزمايش هستيم. الان هيچ مورد ثابت شده آبله ميموني در كشور، نداريم.

وي در پاسخ به سوال ديگر ايسنا درباره نتيجه بررسي‌هاي دانشجوياني كه چندي پيش در خوابگاه دچار مشكلات گوارشي شده بودند، گفت: موارد مسموميت غذايي زياد داريم، به ويژه در مكان‌هاي تجمعي و در اين فصل زياد ديده مي‌شود. غالبا هم بحث مسموميت غذايي است و بحث ويروسي بودن مطرح نشده است.

حيدري همچنين در پاسخ به سوالي درباره هپاتيت ويروسي جديدي كه مطرح شده، گفت: اين موضوع چيزي نبوده و رد شده است. از اين شايعات زياد است. به عنوان مثال آبله ميموني را آنقدر زياد كردند كه همه فكر كنند به سمت يك پاندمي ديگر مي‌رويم. درحالي كه چيز مهمي نيست و در كل جهان ۳۲۰ مورد ديده شده كه بعد از چند هفته هم بهبود مي‌يابد. انگار ايجاد التهاب در جامعه براي برخي لذت شده است. بايد توجه كرد كه وزارت بهداشت به شدت روي هر اتفاقي حساس است.

حيدري درباره وضعيت افزايش فشار خون و ديابت در كشور، گفت: مطالعه اي را در اين موارد هر چند سال يكبار انجام مي‌دهيم كه مطالعه ما نشان داده در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۵ ديابت حدود ۴ درصد افزايش داشته و فشار خون  هم افزايش داشته است. به طوريكه در سال ۱۳۹۵، ۲۶ درصد افراد بالاي ۱۸ سال به فشار خون مبتلا بودند كه در سال ۱۴۰۰ به ۳۰  درصد رسيده است.

وي افزود: همچنين در سال ۱۳۹۵،  ۱۰.۸ درصد افراد بالاي ۲۵ سال ديابت داشتند كه در ۱۴۰۰ به ۱۴.۹ درصد رسيده است. در عين حال به دليل سبك زندگي در هر دو بيماري وضعيت كشور خوب نيست. در دوران كرونا هم مراجعات اين بيماران كاهش يافت و مراقبت‌ها نيز كم شد. يكي از اهداف ما در شرايط كنوني توجه بيشتر به مراقبت‌هاي بيماران مزمن و بحث غربالگري ها است كه بنا داريم امسال برنامه غربالگري‌ها را در ديابت، فشار خون و سرطان بيشتر توسعه دهيم تا در مراحل اوليه شناسايي انجام شود.

مقالات ديگر:الزام به تسليم مبيع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۰۱:۲۵ توسط:vakilmelki موضوع: