vakilmelki vakilmelki .

vakilmelki

هزينه‌هاي دادرسي، وكالت و كارشناسي كم شود

محسني اژه اي گفت: هزينه‌هاي دادرسي زياد است، تا هر ميزان كه امكان دارد از هزينه‌هاي دادرسي، اخذ وكيل و درخواست كارشناسي كاسته شود.

به گزارش قدس آنلاين، حجت‌الاسلام‌والمسلمين محسني اژه‌اي گفت: بعضاً برخي افراد به سبب بضاعت مالي محدود از گرفتن وكيل يا درخواست كارشناسي خودداري مي‌كنند و ممكن است اين امر در احقاق حق آن‌ها تاثير منفي بگذارد.

رئيس قوه قضاييه خطاب به مسئولان و اعضاي مركز وكلا، كارشناسان رسمي و مشاوران خانواده قوه قضاييه گفت: با برخورد مناسب و اخلاق‌مدارانه با مردم و مراجعان و اتخاذ راهكار جهت كاهش هزينه‌هاي وكالت و كارشناسي، خدمات مطلوب‌تري را به مردم ارائه دهيد و دستگاه قضايي را در امر گسترش و بسط عدالت و احقاق حق مردم و مظلومان بيش‌ازپيش ياري كنيد.

مقالات بيشتر:وكيل در اروميه

 رئيس قوه قضاييه با اشاره به گزارشات متعارض كارشناسي پيرامون يك موضوع واحد، ايجاد رانت در موضوع پرونده‌هاي ارجاعي به كارشناسان، كمبود مستندات در پرونده ارجاعي به كارشناسي، پذيرش همزمان پرونده‌هاي ارجاعي توسط يك كارشناس را بخشي از آسيب‌ها و معضلات فرآيند كارشناسي عنوان كرد.

پيشتر حسن نوروزي عضو كميسيون حقوقي و قضائي مجلس گفته بود در شرايط فعلي به ازاي هر ۱۰۰هزار نفر ۶۰ وكيل داريم، ولي بايد براي هر ۱۰۰هزار نفر ۲۲۰ وكيل داشته باشيم. موافق اين هستيم كه آزمون‌هاي صلاحيت سنجي براي جذب وكيل بيشتر شود و حدود دو بار در سال برگزار شود كه با افزايش تعداد وكيل هزينه‌ها كاسته مي‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۲۰:۳۰ توسط:vakilmelki موضوع:

نمايش علني كشتار زنان يك آسيب جدي به جامعه است | زنان به قتل رسيده اسم هم ندارند

55 آنلاين:كلي سرچ كردم تا اسمي از قرباني زن كشي اهواز پيدا كنم، به قول شيما قوشه(وكيل) خيلي از زنان كشته شده اسمي ندارند انگار!

نمايش علني كشتار زنان يك آسيب جدي به جامعه است | زنان به قتل رسيده اسم هم ندارند

اخيرا درباره خودسوزي ها كه اخبار مختلف ده سال اخير رو جستجو ميكردم، متوجه همين اتفاق شدم؛

" زني در مشهد توسط شوهرش ...."

" زني در بيرجند توسط برادرش...."

"دختري در اهواز توسط شوهر...."

" زني در سيستان توسط پسرش..."

و هزاران زن در هزاران نقطه، بدون اسم و نام و نشان.... گويا تنها دليل انتشار اين اخبار "رعب افكني براي زنان و مداومت به سكوت" است.

با انتشار عكس سربريده، بر اين رعب افكني دامن زده ميشود. هدف از كشتن هر زني، تحت عنوان "مجازات" و "بي عفتي" يا "مهدورالدم" بودن، و نمايش علني آن بايد به عنوان يك آسيب جدي اجتماعي سريعا بررسي بشود و راهكار جامعه شناختي- روان شناختي و حقوقي از سوي متخصصين امر ارائه شود.

به گمانم زمان بسنده كردن به واي و افسوس و انتشار تيتر خبر بايد به سر آمده باشد؛ ما نيازمند مطالبه جدي و اقدام فوري هستيم. زناني كه در برابر خشونت خانگي و آزار و اذيت نزديكانشان ايستادگي مي كنند، حتي راه فرار هم ندارند.

مقالات بيشتر:وكيل خوب در اروميه

از هر جاي دنيا كه شده بازگردانده ميشوند تا مجازات شوند. تا توسط شوراي گردن زني خانوادگي شان، در غياب دادگاه و قانون عادلانه و بي طرف، برادرها و شوهرانشان نقش دادگاه و بازپرس و دادستان و شعبه اجرا رو بازي كنند و امن ترين نقطه جهان كه خانه بوده براي اين زنان، تبديل به قتلگاه شده!

‌امروز زني از اكوادور بهم پيام داد؛ شوهر، فرزندش را اذيت و آزار كرده، در حاليكه مراحل دادرسي كيفري را در دادگاه طي ميكند، پاسپورت و مدارك هويتيش توسط شوهر آزارگر جلب شده، و او و فرزند كوچكش در آن كشور گير افتاده اند! حتي نمي تواند به خانه اش برگردد.

‌يكي از مددجويان خانه امن كه زني ست ۳۵ ساله، از روز نخست اسكانش در خانه امن تا حالا، در هر ديالوگ شوهرش با مددكار و خانواده اش يك جمله به وفور تكرار شده، اينكه: "بهش بگين گيرش ميارم، ميبندم به ماشيني كه توقيف كرد، و دور تا دور شهر روي زمين ميكشمش تا عبرت بقيه زنها بشه كه به پليس زنگ نزنن، كه ماشينشو توقيف نكنه كه نگه طلاق ميخوام."

‌اين يك ديالوگ تخيلي نيست؛ اين جملات نزد مددكار، خواهر زن خشونت ديده و مسئول فني مركز به تكرار ده باره تكرار شده! ‌گاهي يقين پيدا ميكنم كه زنان تا جايي اجازه بروز و ظهور و حضور دارند كه تفكر و فرهنگ مردسالارانه اجازه بدهد. ما تا جايي ميتوانيم حضور داشته باشيم و حرف بزنيم و رشد كنيم كه تفكر و فرهنگ‌غالب تبعيض آميز اجازه بدهد. بدون نام و نشان!

مقالات ديگر:تالار شمال تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۱۵:۲۷ توسط:vakilmelki موضوع:

با اين تصميم، افزايش زگيل و ايذر در انتظار مردم

يك پزشك: با وجود اينكه به دفعات توصيه شده هنگام برقراري روابط زناشويي از وسائل پيشگيري استفاده شود، حالا در صورت استفاده نكردن از اين وسائل، انتقال بيماري‌هايي نظير؛ زگيل تناسلي، ايدز، هپاتيت و ... شيوع پيدا مي‌كند.

خبرگزاري ركنا: روزگذشته حميدرضا اينانلو، مديركل امور دارو و مواد تحت كنترل سازمان غذا و دارو در بخشنامه‌ اي خطاب به معاونان غذا و دارو دانشگاه‌هاي علوم پزشكي سراسر كشور در راستاي اجراي ماده ۵۱ "قانون حمايت از خانواده و جواني جمعيت "اعلام كرد: هرگونه توزيع رايگان يا يارانه‌اي اقلام مرتبط با پيشگيري از بارداري، كار گذاشتن اقلام پيشگيري و تشويق به استفاده از آنها در شبكه بهداشتي درماني وابسته به دانشگاه‌هاي علوم پزشكي ممنوع است. هرگونه ارائه داروهاي جلوگيري و پيشگيري از بارداري در داروخانه‌هاي سراسر كشور و شبكه بهداشت و كار گذاشتن اقلام پيشگيري از بارداري بايد با تجويز پزشك باشد.

مقالات بيشتر:وكيل در راوميه

بارداري ناخواسته و تولد جنين هاي ناقص

دكتر شهريار ناطق متخصص ارولوژي و جراح كليه، مجاري ادراري و تناسلي در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي ركنا، گفت: اين كار 100درصد غير علمي و اشتباه است. حذف يارانه وسائل پيشگيري از بارداري و محدوديت غربالگري جنين باعث بارداري ناخواسته و تولد جنين هاي ناقص و داراي مشكلات ژنتيكي و مادرزادي خواهد شد و صد در صد ضرر آن ببيشتر از سودش خواهد بود.

وي با اشاره به اينكه اين كار اگر با هدف اجراي طرح جواني جمعيت پيش مي رود، كار درستي نيست و نتيجه نخواهد داشت، ادامه داد: فرزند آوري نيازمند يكسري زيرساخت هايي است. اگر از بعد فرهنگي و اجتماعي و اقتصادي به مقوله فرزندآوري نگاه كنيم ، تا زماني كه فرد از لحاظ مالي و معيشتي در سطحي نباشد كه بچه بياورد يا اينكه به لحاظ روحي و شرايط خانوادگي آماده و پذيراي مادر و پدر شدن نباشد ، نمي توان نا خواسته فرزندي را وارد زندگي شان كرد.

زگيل تناسلي، ايدز، هپاتيت در انتظار مردم!

دكتر شهريار ناطق متخصص ارولوژي و جراح كليه، مجاري ادراري و تناسلي با اشاره به مشكلات سلامتي و بهداشتي حذف يارانه وسائل پيشگيري از بارداري، عنوان كرد: با وجود اينكه به دفعات توصيه شده هنگام برقراري روابط زناشويي از وسائل پيشگيري استفاده شود، حالا در صورت استفاده نكردن از اين وسائل، انتقال بيماري هايي نظير؛ زگيل تناسلي، ايدز، هپاتيت و ... شيوع پيدا مي كند.

وي با اشاره به اينكه حذف رايگان وسائل پيشگيري از بارداري آمار بارداري نا خواسته را افزايش مي دهد، گفت: وقتي افراد به هر لحاظي براي فرزندآوري  آمادگي نداشته باشند، براي سقط جنين اقدام خواهند كرد و در نتيجه آمار سقط جنين غير قانوني نيز  افزايش خواهد يافت. همچنين در صورتي كه اين سقط ها در مراكز زير زميني و غير قانوني و  غير بهداشتي صورت گيرد، سبب بروز مرگ و عفونت مادر خواهد شد.

مقالات ديگر:شيشه بري تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۵۹:۳۵ توسط:vakilmelki موضوع:

بيانيه منتشرشده منتسب به وكلاي شركت كروز تكذيب شد

وكيل شركت كروز بيانيه منتشرشده منتسب به وكلاي اين شركت را تكذيب كرد.

مقالات بيشتر:وكيل كيفري اروميه

پرورش در گفتگو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري دانشجو، عنوان كرد: بيانيه منتسب به وكلاي شركت كروز درباره پرونده اين شركت كه در فضاي مجازي توزيع شده است، صحت ندارد و قطعا اطلاعيه تكذيبيه‌اي درباره اين موضوع منتشر خواهد شد.

گفتني است، اولين جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده شركت كروز روز گذشته در شعبه ۴ دادگاه ويژه جرايم اقتصادي برگزار شد.

مقالات ديگر:دفتر ازدواج


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۵۷:۲۴ توسط:vakilmelki موضوع: