vakilmelki vakilmelki .

vakilmelki

تزريق دُز يادآور واكسن براي جلوگيري از شيوع مجدد ويروس در كيش ضروري است

كيش - ايرنا - رييس مركز توسعه سلامت گفت: تزريق دُز يادآور در بين افراد بالاي ۱۸ سال به منظور جلوگيري از شيوع مجدد ويروس كرونا در اين جزيره ضروري است.

محمدرضا رضانيا روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اين جزيره هم اكنون در وضعيت آبي از نظر شيوع ويروس كرونا قرار دارد و طي ۲ ماه گذشته بيمار بستري در بيمارستان نداشته است.

مقالات بيشتر:بهترين وكيل اروميه

واضافه كرد: اما با توجه به شيوع ويروس كرونا در برخي نقاط جهان و حفظ پايداري كنترل وضعيت بيماري در كشور وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي روند تزريق دُز يادآور را بين افراد آغاز كرده است.

رضانيا افزود: بنابراين انتظار مي رود كيشونداني كه چهار تا ۶ ماه از تزريق دُز دوم و سوم آنان سپري مي شود به منظور جلوگيري از شيوع ويروس در چند ماه آتي، هرچه زودتر براي تزريق دُز يادآور اقدام كنند.

وي يادآور شد: وضعيت كنترل بيماري در اين جزيره هم اكنون در حالت كنترل شده اي قرار دارد اما با ايجاد فاصله بين دُزهاي واكسن احتمال كاهش ايمني افراد برابر ويروس وجود دارد و توصيه ما مشاركت جدي افراد در روند تزريق واكسن است.

رئيس مركز توسعه سلامت با بيان اينكه تزريق دُز ياداور واكسن در اين جزيره از اواسط خرداد در محل مركز خدمات سلامت بوعلي آغاز شده است گفت: ويروس كرونا همچنان درحال چرخش است و رعايت اصول ايمني و فاصله گذاري فيزيكي و ماسك زدن در اماكن عمومي ضرورت دارد.

براساس شاخص‌هاي ايمني سازي در نوبت سوم ۷۴ درصد و در نوبت‌هاي اول و دوم پوشش ۱۰۰ درصدي واكسيناسيون در جزيره كيش ثبت شده است.

مقالات ديگر:خريدار فرش تهران


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ تير ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۲۸:۴۷ توسط:vakilmelki موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :