vakilmelki vakilmelki .

vakilmelki

ستاد مقابله با كرونا بايد تصميمات جدي‌تري بگيرد/ سختگيري بيشتري در رفت‌وآمد به استان‌هاي شمالي اعمال شود

عضو كميسيون عمران مجلس، گفت: مجلس استقلال خودش را دارد، ما تمام تلاش‌مان اين بود كه يك دولت انقلابي سركار بيايد ولي اين دليل نمي‌شود كه مجلس وكيل‌الدوله باشد. مجلس وكيل ملت است و كار خودش را انجام مي‌دهد.

كمال عليپور خنكداري نماينده مردم قائمشهر، سوادكوه و جويبار در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، درخصوص لزوم توجه مردم به پروتكل‌هاي اجتماعي با توجه كاهش ميزان رعايت اين پروتكل‌ها و همچنين نقش ستاد ملي مقابله با كرونا در تصميم‌گيري‌هاي فوري و اعمال محدوديت براي كاهش ميزان شيوع اين ويروس گفت: ما اول بايد خودمان اين پروتكل‌ها را رعايت كنيم، يعني مردم بايد خودشان به سلامت خودشان اهميت بدهند پيش از آنكه ديگران بخواهند به مردم بگويند و توصيه كنند. به عنوان مثال اينكه ستاد مقابله با كرونا مي‌گويد سفر نرويد، اين را براي خودش نمي‌گويد؛ براي سلامت جامعه و افراد مي‌گويد و لازم است كه مردم عزيز توجه جدي و عملي به هشدارها داشته باشند.

مقالات بيشتر:وكيل تصرف عدواني در اروميه

وي ادامه داد: همچنين ستاد مقابله با كرونا هم بايد تصميم جدي‌تري بگيرد، علاوه بر اينكه مردم بايد رعايت كنند و ما هم بايد خودمان مراقبت كنيم. اما اگر ستاد به اين نتيجه رسيد كه رعايت از سوي مردم كارساز نيست، بايد از ورود مسافران به استان‌ها جلوگيري كند.

عليپور در ادامه اظهار داشت: در بيمارستان‌هاي مازندران وضعيت از نظر رنگ‌بندي كرونايي سياه است، در چنين شرايطي ستاد مقابله با كرونا بايد ورود به استان را ممنوع كرده و صرفا به جريمه بسنده نكند. كسي كه براي هر شب اقامت در يك ويلا در جنگل يا نزديك دريا يك ميليون تومان پرداخت مي‌كند، جريمه ۵۰۰ هزار توماني را هم پرداخت مي‌كند و مشكلي با جريمه ندارند، در نتيجه بايد كنترل سخت‌تر باشد.

وي افزود: وضعيت در مازندران و گلستان اصلا خوب نيست و به نظر مي‌رسد كه مردم شريف هم بايد به اين مساله توجه كنند. مردم مازندران و گيلان و گلستان هميشه ميهمان‌نواز بودند و هميشه پذيراي مسافرين عزيز بودند، ولي اكنون شرايط خوب نيست و ما خودمان بايد با رعايت پروتكل‌ها زنجيره را قطع كنيم.

عضو كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي در رابطه با «معرفي وزراي پيشنهادي دولت سيزدهم و اينكه رئيس‌جمهور براي كسب رأي اعتماد كار راحتي را درپيش دارد يا راهي سخت؟»، بيان كرد: مجلس استقلال خودش را دارد، ما تمام تلاش‌مان اين بود كه يك دولت انقلابي سركار بيايد ولي اين دليل نمي شود كه مجلس وكيل‌الدوله باشد. مجلس وكيل ملت است و كار خودش را انجام مي‌دهد، نظرات خودش را مي‌دهد اما در عين حال تمام تلاش مجلس اين است كه با اين دولت نهايت همكاري را داشته باشد.

وي افزود: چه بسا كه در دولت قبلي هم اينگونه بود و ما در طول يكسال گذشته تلاش كرديم با دولت همكار و همراه باشيم. قطعا به دولت انقلابي بيشتر كمك مي‌كنيم و تلاش ما اين است كه هماهنگي‌ها و نگاه‌ها را به سمت دولت بيشتر داشته باشيم ولي اگر يك جايي واقعا تشخيص بر اين باشد كه يك وزيري در شخصيت و شأن نظام جمهوري اسلامي نيست و نمي‌تواند اين بار عظيم را به دوش بكشد، قطعا مجلس مخالفت‌هايي خواهد داشت.

عليپور همچنين خاطرنشان كرد: در عين حال تاكيد و نگاه تمام نمايندگان بر اين است كه كمك كنند تا كابينه سريع‌تر تشكيل شده و كار آغاز شود.

 

وي درخصوص سهم‌‌خواهي‌ها از رئيس‌جمهور گفت: مساله سهم‌خواهي و تلاش براي گرفتن سهم همواره وجود داشته است، اما سفارش ما به آقاي رئيسي اين است كه وارد اين فضاها نشود؛ ضمن اينكه آقاي رئيسي سال‌هاي سال در نظام كار كرده و قطعا تحت تاثير اين مسائل قرار نخواهد گرفت.

مقالات ديگر:فيزيوتراپي در منزل شرق تهران


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۱۶:۲۹ توسط:vakilmelki موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :