vakilmelki vakilmelki .

vakilmelki

موارد آبله ميموني در طول يك هفته ۷۷ درصد افزايش يافت

سالم خبر: سازمان جهاني بهداشت تاييد كرد كه بيش از ۶۰۰۰ مورد ابتلا به آبله ميموني در ۵۹ كشور از زمان شيوع اين بيماري در ماه مي پديدار شده است.

به گزارش سالم خبر به نقل از هلث دي نيوز، آژانس سلامت سازمان ملل متحد گزارش داد كه در روز پنجشنبه ۷۷ درصد موارد ابتلاء به اين بيماري افزايش يافته و موارد ابتلاء در ۹ كشور ديگر گزارش شده است. تا كنون، موارد ابتلاء عمدتاً در اروپا و آفريقا متمركز شده است. ده كشوري كه قبلاً موارد ابتلاء داشتند، طي چند هفته هيچ مورد جديدي را گزارش نكرده اند.

مقالات بيشتر:وكيل پايه يك دادگستري در اروميه

اين سازمان همچنين دو مورد مرگ و مير ديگر مرتبط با اين ويروس را گزارش كرده است. هر دو در بخش‌هايي از آفريقا بودند كه تعداد كل قربانيان را به سه نفر رساند.

منشأ شيوع هنوز مرموز در نظر گرفته مي‌شود. مقامات گفته اند كه در غرب، اين ويروس عمدتاً به مرداني كه با مردان رابطه جنسي دارند، حمله مي‌كند. آسوشيتدپرس گزارش داد كه ساير گروه‌هاي جمعيتي انتقال دائم نداشته اند.

اين ويروس معمولاً افراد را از طريق نيش جوندگان يا حيوانات كوچك آلوده مي‌كند و نه از طريق انتقال فرد به فرد. در بخش‌هايي از آفريقا بومي است و باعث تب، بدن درد، لرز و خستگي مي‌شود. آبله ميموني مي‌تواند در موارد جدي تر باعث ايجاد بثورات و ضايعات در صورت، دست‌ها و ساير قسمت‌هاي بدن شود.

بر اساس آخرين گزارش هفتگي، كل موارد تأييد شده در شيوع اين بيماري با ۲۶۱۴ افزايش به ۶۰۲۷ نفر رسيده است.

«تدروس آدهانوم گبريسوس»، مدير كل سازمان جهاني بهداشت، طي يك سخنراني گفت: «نگران مقياس و گسترش ويروس هستيم. بيش از ۸۰ درصد موارد در اروپا كشف شده است.»

مقالات ديگر:تشريفات مجالس تهران


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ تير ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۲۵:۳۷ توسط:vakilmelki موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :