vakilmelki vakilmelki .

vakilmelki

اخطار پلمپ براي ناايمن‌ترين بيمارستان كشور

فراديد:طبق گزارش خود رؤساي دانشگاه علوم پزشكي، ناايمن‌ترين بيمارستان كشور در تهران قرار دارد كه اخطار پلمب و تعطيلي آن به همراه يكي ديگر از ساختمان‌هاي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني حسب درخواست سازمان آتش نشاني صادر شده است.

دادستان تهران گفت: مديران آموزش و پرورش و دانشگاه‌هاي علوم پزشكي تهران، مهمترين مشكل مربوط به نوسازي مدارس و بيمارستان‌هاي ناايمن را فقدان بودجه و اعتبار كافي جهت تملك يا تخريب و نوسازي ساختمان‌ها عنوان مي‌كنند.

علي صالحي با اعلام بررسي وضعيت ساختمان‌هاي ناايمن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و وزارت آموزش و پرورش در دادستاني تهران اظهار كرد: در اين جلسه ناايمن بودن ساختمان‌ها از سوي رؤسا و معاونين دانشگاه‌هاي علوم پزشكي و مديران آموزش و پرورش مورد تأييد قرار گرفت و فقدان بودجه و اعتبار كافي جهت تملك يا تخريب و نوسازي ساختمان، مهمترين مشكل در اين زمينه عنوان شد.

مقالات بيشتر:وكيل پايه يك دادگستري اروميه

وي افزود: طبق گزارش مديران آتش نشاني در دو سال گذشته حدود ۹۳۰ فقره اخطاريه و دستورالعمل ايمني به اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران صادر شده كه متأسفانه اقدام مناسبي از سوي آموزش و پرورش در پي نداشته است.

دادستان تهران تصريح كرد: طبق گزارش خود رؤساي دانشگاه علوم پزشكي، ناايمن‌ترين بيمارستان كشور در تهران قرار دارد كه اخطار پلمب و تعطيلي آن به همراه يكي ديگر از ساختمان‌هاي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني حسب درخواست سازمان آتش نشاني صادر شده است.

وي اظهار كرد: در اين جلسه مقرر شد با امضاء تفاهم نامه مشترك بين اداره كل راه و شهرسازي استان تهران، شهرداري تهران و سازمان نظام مهندسي ساختمان استان، مالك هر ساختمان كه باتأييد سازمان آتش نشاني واجد وصف ناايمن باشد، مكلف گردد حداكثر ظرف دو هفته، علاوه بر ارتقاء ايمني و رفع خطر از ملك طبق دستورالعمل‌هاي آتش نشاني، تأييديه نظام مهندسي از حيث ايمن بودن ملك از نظر سازه و … را هم اخذ و ارائه كنند.

صالحي افزود: در رابطه با وضعيت مدارس ناايمن مقرر شد براي تمام مدارس دولتي تهران شامل دو هزار و ۴۲۰ مدرسه، پرونده ايمني تشكيل و آموزش و پرورش نسبت به اصلاح و ارتقاء وضعيت اين مدارس اقدام كنند.

دادستان تهران گفت: اداره آموزش و پرورش تهران مكلف شد فهرست و مشخصات تمام مدارس شهر تهران را در چهار سطح بحراني، پرخطر، كم خطر و ايمن تهيه و به سازمان آتش نشاني و نظام مهندسي ارائه كند و بازديد مشترك و تهيه دستورالعمل مناسب با هر مدرسه با حضور اعضاء اين كميته با اولويت ساختمان‌هاي بحراني و پرخطر انجام گيرد.

صالحي يادآور شد: درخصوص بيمارستان‌ها و درمانگاه‌ها نيز ضمن تشكيل كميته مشترك شناسايي و ارتقاء ايمني، مقرر شد هر سه دانشگاه علوم پزشكي ايران، تهران و شهيد بهشتي حداكثر ظرف دو هفته آينده فهرست و مشخصات تمام ساختمان‌هاي خود اعم از اداري، دانشگاهي، بيمارستان ها، درمانگاه‌ها و … را در چهار سطح بحراني، پرخطر، كم خطر و ايمن تهيه و به سازمان‌هاي نظام مهندسي و آتش نشاني ارائه كنند.

 

دادستان تهران تأكيد كرد: در اين جلسه مقرر شد در صورتي كه به هر دليل امكان اصلاح وضعيت و ارتقاء ايمني ساختماني وجود نداشته باشد؛ اعضاي كميته نظر خود مبني بر پلمب و تعطيلي ساختمان را به سازمان آتش نشاني و سازمان نظام مهندسي اعلام كنند تا با درخواست آن دو مرجع، دستور پلمب و تعطيلي ساختمان صادر شود.

به گفته دادستان تهران، سازمان بازرسي استان تهران نيز عملكرد اداره كل آموزش و پرورش تهران و دانشگاه‌هاي علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني را از حيث عمل به تكاليف قانوني و اجراي دستورالعمل‌هاي آتش نشاني و ارتقاء ايمني ساختمان‌ها بررسي و اقدامات لازم را در اين زمينه به عمل آورده است.

منبع: خبرگزاري ايسنا

مقالات ديگر:آموزشگاه دف غرب تهران


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۳۲:۳۰ توسط:vakilmelki موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :