vakilmelki vakilmelki .

vakilmelki

از 9 مورد مشكوك آبله ميمون، 6 نفر منفي شدند

سالم خبر: معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: ۹ مورد مشكوك آبله ميموني داشتيم كه ۵ تا ۶ مورد منفي قطعي شدند و براي بقيه هم منتظر پاسخ آزمايش هستيم. الان هيچ مورد ثابت شده آبله ميموني در كشور، نداريم.

سالم خبر: معاون بهداشت وزارت بهداشت و درمان گفت: ۹ مورد مشكوك آبله ميموني داشتيم كه ۵ تا ۶ مورد منفي قطعي شدند و براي بقيه هم منتظر پاسخ آزمايش هستيم. الان هيچ مورد ثابت شده آبله ميموني در كشور، نداريم.

به گزارش سالم خبر، كمال حيدري معاون بهداشت وزارت بهداشت در حاشيه نشست خبري مبارزه با دخانيات در پاسخ به سوال ايسنا، درباره وضعيت تشخيص و شناسايي آبله ميموني و تعداد موارد مشكوك در كشور، گفت: آبله ميموني بحث روز است و آموزش، اطلاع رساني و آماده‌باش به تمام همكاران بخش خصوصي و دولتي انجام شده است.

مقالات بيشتر:بهترين وكيل اروميه

وي گفت: ما بايد زودهنگام آمادگي داشته باشيم و در همين راستا آموزش براي همكاران انجام شده است. بحث تشخيص هم فعلا در انستيتو پاستور انجام مي‌شود.

معاون وزير بهداشت گفت: در زمينه واكسيناسيون عليه آبله نيز پوشش جمعيتي را داشتيم و اكنون هم ثابت شده كه افرادي كه واكسن زدند تا ۸۵ درصد در برابر آبله ميموني ايمن هستند. مشكلي هم در زمينه تامين واكسن آن در صورت لزوم نداريم.

حيدري گفت: ۹ مورد مشكوك آبله ميموني داشتيم كه ۵ تا ۶ مورد منفي قطعي شدند و براي بقيه هم منتظر پاسخ آزمايش هستيم. الان هيچ مورد ثابت شده آبله ميموني در كشور، نداريم.

وي در پاسخ به سوال ديگر ايسنا درباره نتيجه بررسي‌هاي دانشجوياني كه چندي پيش در خوابگاه دچار مشكلات گوارشي شده بودند، گفت: موارد مسموميت غذايي زياد داريم، به ويژه در مكان‌هاي تجمعي و در اين فصل زياد ديده مي‌شود. غالبا هم بحث مسموميت غذايي است و بحث ويروسي بودن مطرح نشده است.

حيدري همچنين در پاسخ به سوالي درباره هپاتيت ويروسي جديدي كه مطرح شده، گفت: اين موضوع چيزي نبوده و رد شده است. از اين شايعات زياد است. به عنوان مثال آبله ميموني را آنقدر زياد كردند كه همه فكر كنند به سمت يك پاندمي ديگر مي‌رويم. درحالي كه چيز مهمي نيست و در كل جهان ۳۲۰ مورد ديده شده كه بعد از چند هفته هم بهبود مي‌يابد. انگار ايجاد التهاب در جامعه براي برخي لذت شده است. بايد توجه كرد كه وزارت بهداشت به شدت روي هر اتفاقي حساس است.

حيدري درباره وضعيت افزايش فشار خون و ديابت در كشور، گفت: مطالعه اي را در اين موارد هر چند سال يكبار انجام مي‌دهيم كه مطالعه ما نشان داده در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۵ ديابت حدود ۴ درصد افزايش داشته و فشار خون  هم افزايش داشته است. به طوريكه در سال ۱۳۹۵، ۲۶ درصد افراد بالاي ۱۸ سال به فشار خون مبتلا بودند كه در سال ۱۴۰۰ به ۳۰  درصد رسيده است.

وي افزود: همچنين در سال ۱۳۹۵،  ۱۰.۸ درصد افراد بالاي ۲۵ سال ديابت داشتند كه در ۱۴۰۰ به ۱۴.۹ درصد رسيده است. در عين حال به دليل سبك زندگي در هر دو بيماري وضعيت كشور خوب نيست. در دوران كرونا هم مراجعات اين بيماران كاهش يافت و مراقبت‌ها نيز كم شد. يكي از اهداف ما در شرايط كنوني توجه بيشتر به مراقبت‌هاي بيماران مزمن و بحث غربالگري ها است كه بنا داريم امسال برنامه غربالگري‌ها را در ديابت، فشار خون و سرطان بيشتر توسعه دهيم تا در مراحل اوليه شناسايي انجام شود.

مقالات ديگر:الزام به تسليم مبيع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۰۱:۲۵ توسط:vakilmelki موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :