vakilmelki vakilmelki .

vakilmelki

با اين تصميم، افزايش زگيل و ايذر در انتظار مردم

يك پزشك: با وجود اينكه به دفعات توصيه شده هنگام برقراري روابط زناشويي از وسائل پيشگيري استفاده شود، حالا در صورت استفاده نكردن از اين وسائل، انتقال بيماري‌هايي نظير؛ زگيل تناسلي، ايدز، هپاتيت و ... شيوع پيدا مي‌كند.

خبرگزاري ركنا: روزگذشته حميدرضا اينانلو، مديركل امور دارو و مواد تحت كنترل سازمان غذا و دارو در بخشنامه‌ اي خطاب به معاونان غذا و دارو دانشگاه‌هاي علوم پزشكي سراسر كشور در راستاي اجراي ماده ۵۱ "قانون حمايت از خانواده و جواني جمعيت "اعلام كرد: هرگونه توزيع رايگان يا يارانه‌اي اقلام مرتبط با پيشگيري از بارداري، كار گذاشتن اقلام پيشگيري و تشويق به استفاده از آنها در شبكه بهداشتي درماني وابسته به دانشگاه‌هاي علوم پزشكي ممنوع است. هرگونه ارائه داروهاي جلوگيري و پيشگيري از بارداري در داروخانه‌هاي سراسر كشور و شبكه بهداشت و كار گذاشتن اقلام پيشگيري از بارداري بايد با تجويز پزشك باشد.

مقالات بيشتر:وكيل در راوميه

بارداري ناخواسته و تولد جنين هاي ناقص

دكتر شهريار ناطق متخصص ارولوژي و جراح كليه، مجاري ادراري و تناسلي در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي ركنا، گفت: اين كار 100درصد غير علمي و اشتباه است. حذف يارانه وسائل پيشگيري از بارداري و محدوديت غربالگري جنين باعث بارداري ناخواسته و تولد جنين هاي ناقص و داراي مشكلات ژنتيكي و مادرزادي خواهد شد و صد در صد ضرر آن ببيشتر از سودش خواهد بود.

وي با اشاره به اينكه اين كار اگر با هدف اجراي طرح جواني جمعيت پيش مي رود، كار درستي نيست و نتيجه نخواهد داشت، ادامه داد: فرزند آوري نيازمند يكسري زيرساخت هايي است. اگر از بعد فرهنگي و اجتماعي و اقتصادي به مقوله فرزندآوري نگاه كنيم ، تا زماني كه فرد از لحاظ مالي و معيشتي در سطحي نباشد كه بچه بياورد يا اينكه به لحاظ روحي و شرايط خانوادگي آماده و پذيراي مادر و پدر شدن نباشد ، نمي توان نا خواسته فرزندي را وارد زندگي شان كرد.

زگيل تناسلي، ايدز، هپاتيت در انتظار مردم!

دكتر شهريار ناطق متخصص ارولوژي و جراح كليه، مجاري ادراري و تناسلي با اشاره به مشكلات سلامتي و بهداشتي حذف يارانه وسائل پيشگيري از بارداري، عنوان كرد: با وجود اينكه به دفعات توصيه شده هنگام برقراري روابط زناشويي از وسائل پيشگيري استفاده شود، حالا در صورت استفاده نكردن از اين وسائل، انتقال بيماري هايي نظير؛ زگيل تناسلي، ايدز، هپاتيت و ... شيوع پيدا مي كند.

وي با اشاره به اينكه حذف رايگان وسائل پيشگيري از بارداري آمار بارداري نا خواسته را افزايش مي دهد، گفت: وقتي افراد به هر لحاظي براي فرزندآوري  آمادگي نداشته باشند، براي سقط جنين اقدام خواهند كرد و در نتيجه آمار سقط جنين غير قانوني نيز  افزايش خواهد يافت. همچنين در صورتي كه اين سقط ها در مراكز زير زميني و غير قانوني و  غير بهداشتي صورت گيرد، سبب بروز مرگ و عفونت مادر خواهد شد.

مقالات ديگر:شيشه بري تهران


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۵۹:۳۵ توسط:vakilmelki موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :